Omlægningen af Værftsvej indebar, at noget gammelt lossepladsfyld skulle bortgraves. At grave i gammelt lossepladsfyld indebærer en sundhedsmæssig risiko for de personer der er involveret. Derfor måtte der gøres specielle tiltag med hensyn til værnemidler og procedurer. Lossepladsfyldet blev fyldt op i containere, som inden bortkørsel skulle tildækkes med presenninger. De sikkerhedsmæssige procedurer og de værnemidler det var påkrævet at benytte er vist på tegningen.
Adgangsvejen blev etableret ved at omlægge Værftsvej. Omlægningen betyder, at hovedfærdselsvejen leder trafikken ud mod Køge Jorddepot (det kommende industrikvarter), og for at komme ind mod Køge by skal bilister dreje fra i et lysreguleret kryds.
Lysreguleringen ligger i en gryde bygget op af overskudsjord. Gryden bliver fuldendt i løbet af 2009. Øst for den opbyggede gryde er der et udsigtspunkt, som giver mulighed for at følge udviklingen på jorddepotet.
Stiforbindelsen fra Tangmosevej til Køge Marina krydser Værftsvej via en ny stibro. Som tilslutning til stibroen er udført terrænregulering med rampeanlæg. Stibroen er en kombineret cykel- og gangsti og er bygget med en krumning så den falder naturligt ind terrænet, og tegner siden af gryden.
Langs Værftsvej fra Tangmosevejens nordlige tilslutning til Tangmosevejens sydlige tilslutning er opført en 600 meter støjskærm. Støjskærmen er opført af elementer i galvaniseret stål fyldt med støjdæmpende materiale. Langs foden er plantet forskellige blomstrende slyngplanter.
Det sidste finish til et flot anlægsarbejde.
[content_timeline id="2"]
Vis kronologisk